CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 28, 2011

SAbar3.........

assalamualaikm........whai blog......sorry sbb dh lame x update kau.......aku mmg sbuk sngat.....whai blog....aku ade bnyk sngt nk cite kat kau.....tp aku cbe pndkkan lah ye....hu2.....pljaran aku di skool alhmdlllh msh ok dan normal.......bleh lg la nk catch up ngan kje skool yg x hbs2 cmburu kat aku.....nk wat cam ne kan.......he2......ari 2 kat skool aku dh wat dh msyuarat untk sume bdan b'uniform,kelab ngan p'satuan........mslhnye skrg diaorg lntik aku jd pengerusi kadet polis ngan bola baling.......nsb baik ari 2 aku x jd pengerusi ushawan muda.....aku hmpir2 nk jd tp dhlng oleh teacher aku.......nk tau x sape?teacher kadet aku sndiri la.....pn. wan farahunna wan othman.....alsnnye sbb die nk lntik aku jd pengerusi kadet polis.....die ckp kat dpan sume org kot,malu la gak tp aku rse lega la sbb bleh pcah kpale otak aku cm ni........ni bru kat skool.......kat asrama satu hal plak.......trus -trang aku ckp aku mmg nk sbb untk mase dpan aku tp agak2 la.....aku ni manusie besa,bkan haiwan robotik yg x de prasaan......CHEWAH!!bombastik la plak ayt aku!!ksan cikgu bm aku yg grg gler 2 la,name die ckgu ariyaty.......sape x knal die kat skool aku...hu2......tp mslah aku skrg psal kadet!aku rse aku x lyk nk jd leader untk diaorg sbb first,AKU BERISI!leader dlu2 sume krus2.......aku malu tau!!second,aku ni jnis kalut ckit.kak senior aku ade tgur aku tp nk wat cm ne......sjak azali lg aku dh cm ni dh..........tp skrg aku dh control ckit2 dh..........third,aku tkut aku x bleh lead diaorg n tkut x bleh bg arahan dngn btul!!aku tkut ble taun aku skool aku kalah......TIDAK!!!seriously aku rsau.......tuntasnye.....AKU X CONFIDENT!!! ya ALLAH!!aku amt mhon padaMu!!berilah aku kekuatan n ksbaran dlm diri aku nie!!berilah kjayaan juge pde diri aku!!amin3.............wlaupn aku dh gtaw teacher aku x nk msk,tp die ttp x  mau hraukan ape yg aku ckp......aku pn jns cpt cair ngan rayuan org......


2 satu hal.....strusnye plak psal cikgu ariyaty aku..........die sruh aku msk tokoh nilam prgkt negeri!!ya Allah!!serious ckp aku x p'nh ingin sertai sume 2.....aku x rse aku lyak......mmg la taun lpas die sruh kami sume aktifkan diri dlm nilam tp x sgke untk msk sume nie......aku dh ckpx nk msk tp beliau ngan kaunselor x nk dngr lgsg.wktu kne antar borg,aku x antar sbb x ckp bhn yg kne bg.....tp ramai lg kwn2 aku yg x bg.......so aku pn ing x de pa pe la.....tp 2 mase sblm tmt skolah,kwn aku yg antar borg 2 pggl aku sbb kaunselor pggl.mmg bengang giler aku!!ble jmpe die,bleh die tnye aku ngan serious sbb aku x antar.aku trs-trang je la......pas 2 die sruh aku msk asrama amik sgle bhn2 yg dp'lukan.......AAAHHH!!!tension gler aku!!aku ade gtaw rmai lg kwn2 aku x antar,tp die ckp,"saye nk awk msk jgk!",t'kjut gler aku ngan jwpn die.......aku gtaw die aku sngt sbuk ngan cm2 aktviti tp die x nk dgr lgsg!!!blik 2 aku kje nk mrah2 la !!kbtlan ptg 2 umi raza,warden aku dt...aku luah sume kat die smbl nngis2...mmg aku tension gler!!tp die nshat kat aku spaye selawat ke ats nabi....aku t'diam.....sbb aku mle t'sedar ble aku dlm ksshan aku lpe kat Allah yg boleh beri p'tolngan kat aku......cpt2 aku selawat ke ats nabi.......sjk aku luah kat umi,ati aku rse lbg lpg n aku bleh b'pkir lbh rasional...ramai kwn2 aku nk join tokoh nilam ni tp Allah yang tntkan sgalenye......tut2 aku plak yg dpt.......insyaAllah psti ade hkmah untk sume ni......esoknye plak ckgu ariyaty talk personal ngan aku....debar kot!!!die tnye ape mslh aku sbnrnye......aku cite la sumenye tp sume 2 die bleh bdas smpai kelu ldah aku nk jwb blik.......akhirnye aku reda ngan ape Allah bg.....dan aku akn cbe yg t'baik untk anugerah 2 sbb ckgu pn tlong aku cari mklmt2 untk tlong aku.......skrang aku hnye dpt mhon pde Allah smoge anugerah 2 akn jd rezeki aku.......Amin........


tp main point aku skrg ni psal ari selasa ari 2.......ari 2 ari yg pling truk gler3 bg aku!!!aku p'lu bri ucpan untk p'hmpnn koko yg fist time skool aku wat.......mmg la b'dbar,aku dh bg text aku kat bkal ktua pngawas aku tgk mrgkap kwn aku,maybe sbb kalut sngt die pn kte ok je......ble aku hbs bg ucpan,die kte aku t'slap sbut name PK koko!!dan wktu 2 PK 1 mane ade mse p'hmpnn 2!!!ahhh!!!!!!!!!!!!!aku tkut gler!!!pcat muke aku mase 2!!tp sbb slah aku die pn kne gak ngan ckgu dsiplin!!yg herannye aku bg ramai gak kwn2 aku bce text aku sblm 2 tp x de sape sdar kslapan aku.......Allah nk bg jd,mmg x leh wat pa pe dh!pas 2 aku kne mrah ngan PK koko,nsb baik x ramai org mse 2.....die kte spnjg die ddk skool 2 x p'nh ade org clap sbt name ckgu2!!aku pn mntk maaf kat die....mse 2 aku rse frust gler la sbb aku wakil kadet polis,aku tgk teacher wan pn mcm frust ngan aku!!aku btul2 x leh trime sume 2......tp part yg wat aku mntiskan air mate mse teacher BI aku msk klas...die ni ckgu dsiplin gak dan jge org kuat skool la....mse tgh wat kje die,die lalu kat sblah aku n said,"kamu x bg ckgu bce text kamu ke?satu kslahn besar 2,"lbh krg cm 2 la.......mse 2 aku mmg x leh thn n jtuh la jua manik2 mutiare dri mate aku....tp aku still than lg...aku prasan gak ckgu2 yg knal aku tgk aku dngn pndngan yg lain....aku mmg x snggp dh nak naik blik guru.malu sngt3!!!mse rehat aku t'srmpak ngan teacher wan...die t'kjut tgk aku nngis.....die kte die dh defend aku dpan PK koko td...die gtaw ini sbgai proses pmbljaran....teacher zabifa pn t'kjut tgk aku nngis.....die sruh aku bbnyk sabar.....kwn2 aku pn dtg tgk aku kat klas....mmg x lalu mkn.....mlalui ape yg aku tau,kjadian 2 jd p'bualan hngat kat dlm blik guru......kbnyakn guru defend aku la,mnurut teacher wan.......aku rse t'haru gak tp malu 2 ttp ade......dngr cite maybe kadet polis akn kne lg untk p'hmpnn 2.....aku b'dbar gler n trauma ngan ape dh jd.......tp skrg aku kne b'shkan name aku,kadet ngan name teacher,insyaAllah aku akn cbe yg t'baik n baiki kslapan aku yg dlu!!!aku akn cbe!!!


k lah,nk g mandi dlu.nk blik ostel dh......nnti klu ade cite mnrik aku smbg len ekk?!!
slmat jln........
salam........







0 comments: