CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 18, 2011

mamPUKah????

assalamualaikm.........fiuhh!!lame sngt x update blog!mmg bnyak kerja la......especially taun nk exam besar cam nie.........aku skrg dlm dilema...........td bru je blik dari rumah Datuk Rahman,die ade la wat reunion la,kami nie dtg mnumpang je...b'debar gak nk pergi jamuan org berada cam ni,tp org dh jmpt x bleh tolak.....mase kat sne,klakuan aku ngan keluarga aku amt tertib dan sopan scara tetiba je!!he2.......kne la jage adab terutame dlm  jamuan org berada cam nie.....sblm aku ngan family aku blik,jmpe jap Datin Zaharah,die psan mcm2 kat aku untk SPM ni...die sarankan aku pergi satu tmpt tuisyen yg sngt bgs...mama ngan ayah aku dngar je la pnerangan die......kate2 akhir die sblm kami blik,"Belajar rajin2 tau!".berdebar aku dibuatnye dngan pesanan die....Datuk Rahman pn pesan cam tu kat aku ngan adik prmpuan aku(aku pggil acik la)...mase dlm kreta pn mama aku pesan kne wat btul2 dlm SPM nie........tersentak gak hati aku ngan pesanan dan hrapan yg sgguh bnyak dan mninggi 2!!trus aku berfikir,mmpukah aku mngulangi kjayaan aku yg same sprti dlm PMR?aku sngt tertanya-tanya...sbb PMR ngan SPM bagai langit ngan bumi bezanya.......tmbah plak ngan aktiviti2 kokurikulum di sekolah,jawatan2 yg aku pgg,aku tertanya2 mmpukah aku mnghadapi sume nie......dah la x bape fokus dlm kelas.....(sbb tertidur)....mmpukah aku mlawan rase mls aku yg msih ade dan mmncak waktu cuti pnjg mcm sekarang nie.......Ya Allah!!aku mohon sngt2 agar Kau ttpkan ati aku dan bagi aku ngan adik-beradik aku jdi plajar yg rajin dan mmpu mmblas segala jasa kedua-dua ibu bapa kami....kpd org yg bnyk berjasa kpd kami....makbulkanlah doaku ini Ya Allah....i really3 need some advice from someone now!!!please!!!
kali ni luahan aku pndek la skit kot.....he2.......nk g wat chemist plak.....
selamat tggal blog!!nnti klu ade klpangan,
aku update kau lg ye?!
hu2....
jgn marah....
wassalam...........

0 comments: